11 Φεβρουαρίου 2016

Το κόστος για τις τηλεοπτικές άδειες των καναλιών - Από 500.000 έως 3,5 εκατ. ευρώ η τιμή εκκίνησης

Η κόντρα για τις τηλεοπτικές άδειες μεταφέρεται στην Ολομέλεια της Βουλής, όπου το απόγευμα θα συζητηθεί η τροπολογία. Όπως ανακοίνωσε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, Σωκράτης Φάμελλος τη κυβέρνηση θα παρουσιάσει στη Βουλή την  εισήγηση του ευρωπαϊκού ινστιτούτου Φλωρεντίας, σύμφωνα με την οποία η τιμή εκκίνησης για τις τηλεοπτικές άδειες πανελλήνιας εμβέλειας των καναλιών θα προσδιοριστεί ανάμεσα στα ποσά ύψους 500.000 και 3,5 εκατ. ευρώ.


"Η τιμή εκκίνησης, νομίζω, κυμαίνεται σαν αντικειμενική ανάγνωση από 500.000 ευρώ έως 3,5 εκατομμύρια. Θα δούμε όμως ποιο θα είναι το σκαλοπάτι, το κατώφλι στο οποίο θα ξεκινήσει ο διαγωνισμός. Θα είναι εκεί ανάμεσα πάντως" ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Φάμελλος.

Εξάλλου, απαντώντας στις καταγγελίες κομμάτων της αντιπολίτευσης, ότι θα αυξηθεί η ανεργία με τον περιορισμό των καναλιών εθνικής εμβέλειας, είπε ότι θα υπάρξει προστασία για τους εργαζόμενους στους τηλεοπτικούς σταθμούς και εκτίμησε πως με τα υποχρεωτικά νούμερα που προβλέπονται για τη στελέχωση των καναλιών πιθανόν να χρειαστούν και επιπλέον εργαζόμενοι.

Είπε χαρακτηριστικά ότι "τα κανάλια στηρίζονται σε πήλινα πόδια", τρία απ' αυτά έχουν αρνητικούς ισολογισμούς και οι δανειακές συμβάσεις, χωρίς αντίκρυσμα, ξεπερνούν τα 800 εκατ. ευρώ.

"Μεταξύ τραπεζών και καναλιών υπήρχε ένα μεγάλο θέμα διαπλοκής και αδιαφάνειας" είπε ο κ. Φάμελλος, προειδοποίησε ότι όσοι σκοπεύουν να πάρουν μέρος στο διαγωνισμό θα πρέπει να διαθέτουν ενημερότητες και, καταλήγοντας, υπογράμμισε: "διασφαλίζουμε ότι οι εργαζόμενοι δεν θα απασχολούνται σε πτωχευμένες εταιρείες".
Η τροπολογία

Σύμφωνα με την νομοθετική ρύθμιση της κυβέρνησης, ο αριθμός ορίζεται σε τέσσερις άδειες για μετάδοση υψηλής ευκρίνειας (HD). Η τροπολογία η οποία υπογράφεται από τον υπουργό Επικρατείας Νίκο Παππά, κατατέθηκε στο νομοσχέδιο περί «Κύρωσης της Συμφωνίας μεταξύ της κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας και της κυβέρνησης της Δημοκρατίας της Λευκορωσίας για τις διεθνείς οδικές επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές», το οποίο θα ψηφιστεί το βράδυ της Πέμπτης.

Προβλέπεται ότι κατά την πρώτη εφαρμογή της ρύθμισης αυτής η διαγωνιστική διαδικασία για την χορήγηση των αδειών διενεργείται από τον υπουργό Επικρατείας που εκδίδει την σχετική προκήρυξη (αντί του ΕΣΡ) και χορηγεί τις άδειες.

Επίσης, ορίζεται ότι η τιμή εκκίνησης για τις δημοπρατούμενες άδειες καθορίζεται με κοινή υπουργική απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Επικρατείας.

Σύμφωνα με το σκεπτικό της αιτιολογικής έκθεσης η αναγκαιότητας της εν λόγω ρύθμισης προκύπτει από την διαπιστωθείσα αδυναμία της Διάσκεψης των Προέδρων της Βουλής να εκλέξει με την συνταγματικά προβλεπόμενη αυξημένη πλειοψηφία των 4/5 τα μέλη του ΕΣΡ, στο οποίο βάσει του νόμου (4339/2015) έχει ανατεθεί η διαγωνιστική διαδικασία αδειοδότησης των παρόχων περιεχομένου.

Όπως αναφέρεται «η σχετική ρύθμιση επιβάλλεται για την απρόσκοπτη εφαρμογή της συνταγματικής επιταγής του άρθρου 15 παρ. 2 έτσι ώστε να ασκείται ο έλεγχος του κράτους «που λαμβάνει και την μορφή του καθεστώτος της προηγούμενης άδειας» με σκοπό την υλοποίηση και εξυπηρέτηση των συνταγματικώς καθορισθέντων σκοπών: «την αντικειμενική και με ίσους όρους μετάδοση πληροφοριών και ειδήσεων, καθώς και προϊόντων του λόγου και της τέχνης, την εξασφάλιση της ποιοτικής στάθμης των προγραμμάτων που επιβάλλει η κοινωνική αποστολή της ραδιοφωνίας και της τηλεόρασης, και η πολιτιστική ανάπτυξη της χώρας».

Όπως τονίζεται, «η εξυπηρέτηση των ανωτέρω σκοπών καθιστά αδήριτη την ανάγκη ρυθμιστικής παρέμβασης του νομοθέτη για την διεξαγωγή αδειοδοτικής διαδικασίας σε ένα πολιτικά και κοινωνικά ευαίσθητο χώρο, όπως αυτόν της ραδιοτηλεόρασης, ο οποίος παρέμενε έως σήμερα προνομιακό πεδίο ιδιωτικής αυθαιρεσίας».

ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου