Στην κυκλοφορία επιδιώκει να επαναφέρει το οικονομικό επιτελείο εκατοντάδες χιλιάδες αυτοκίνητα που βρίσκονται σε φορολογική ακινησία με διάταξη που ετοιμάζει βάσει της οποίας θα δίδεται η δυνατότητα κυκλοφορίας του οχήματος με την καταβολή μειωμένων Τελών Κυκλοφορίας έως και ένα τρίμηνο το οποίο μπορεί να πραγματοποιηθεί και ανά μήνα. Δηλαδή ένα μήνα τα Χριστούγεννα, ένα μήνα το Πάσχα και ένα μήνα το καλοκαίρι.
Ειδικότερα το υπουργείο Οικονομικών εξετάζει ριζικές αλλαγές για το θέμα της καταβολής μειωμένων Τελών Κυκλοφορίας σε περίπτωση άρσης ακινησίας καθώς σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia για το 2016 θα υπάρχει χρονικός περιορισμός στη χρήση του μέτρου.
Σύμφωνα με το ισχύον καθεστώς αν κάποιος ιδιοκτήτης ΙΧ που είχε καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας του οχήματός του αποφάσιζε να πραγματοποιήσει άρση ακινησίας τότε θα έπρεπε να καταβάλλει το αναλογικό αντίτιμο των υπόλοιπων μηνών μέχρι το τέλος του έτους. Δηλαδή αν κάποιος πραγματοποιούσε τον Ιούλιο άρση ακινησίας στο όχημά του κατέβαλλε τα 6/12 ή το 50% του συνόλου των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας.
Με το νέο σχέδιο που εξετάζει το οικονομικό επιτελείο να περάσει με διάταξη θα δίδεται η δυνατότητα στους κατόχους αυτοκινήτων να πραγματοποιούν άρση ακινησίας έως 3 μήνες καταβάλλοντας τα 3/12 των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας και μάλιστα το χρονικό τρίμηνο των τριών μηνών μπορεί να πραγματοποιηθεί και σταδιακά ανά μήνα.
Δηλαδή αν κάποιος επιθυμεί να κινήσει το όχημά του ένα μήνα τα Χριστούγεννα, ένα μήνα το Πάσχα και ένα μήνα το καλοκαίρι θα έχει πλέον τη δυνατότητα και μάλιστα καταβάλλοντας μόλις τα 3/12 των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας.
Το συγκεκριμένο μέτρο σύμφωνα με στελέχη του οικονομικού επιτελείου αναμένεται να «βγάλει» από την ακινησία εκατοντάδες χιλιάδες αυτοκίνητα καθώς η καταβολή των 3/12 των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας και μάλιστα ανά σπαστά χρονικά διαστήματα μέσα στον χρόνο θα αποτελέσει ισχυρό κίνητρο για να κυκλοφορήσουν και πάλι τα αυτοκίνητα δημιουργώντας επιπλέον έσοδα για το κράτος.
Από την άλλη μεριά η κατάργηση των μειωμένων Τελών Κυκλοφορίας με την αντικατάστασή τους από τη νέα διάταξη με χρονικό περιορισμό στο τρίμηνο αναμένεται να αποτελέσει ισχυρό «πλήγμα» στις εταιρείες ενοικιάσεων ΙΧ αλλά και στις εμπορίες αυτοκινήτων καθώς οι μεν πρώτες έκαναν χρήση του μέτρου καταβάλλοντας τα μισά Τέλη Κυκλοφορίας όπως επίσης και οι εμπορίες ΙΧ που πλήρωναν χαμηλότερα Τέλη Κυκλοφορίας σε περίπτωση πώλησης κάποιου οχήματος.
'Οσον αφορά στις περιπτώσεις που κάποιος ιδιοκτήτες θέλει να υπερβεί το τρίμηνο που ορίζει το οικονομικό επιτελείο σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia τότε θα αναγκάζεται να καταβάλλει το υπόλοιπο τίμημα των Τελών Κυκλοφορίας του έτους που ανέρχεται σε 9/12 των ετήσιων Τελών...
Δηλαδή το σχέδιο του οικονομικού επιτελείου δεν εξετάζει την περίπτωση παράτασης του μέτρου για επιπλέον χρονικό διάστημα πέραν των τριών μηνών που μπορεί όπως προαναφέραμε να πραγματοποιηθεί και ανά μήνα...
Στόχος του οικονομικού επιτελείου είναι να επανακυκλοφορήσουν πάνω από 600.000 ΙΧ που βρίσκονται σε φορολογική ακινησία δημιουργώντας έσοδα τόσο για το κράτος όσο και για τον κλάδο ενώ επίσης τα έσοδα από τα Τέλη Κυκλοφορίας θα τονωθούν από τους εταιρικούς στόλους που πλέον τα περισσότερα οχήματά τους καταβάλλουν Τέλη Κυκλοφορίας για το 2016 λόγω των αλλαγών και να μην οφεληθούν από την καταβολή μειωμένων Τελών λόγω άρσης ακινησίας πέραν του τριμήνου...
«Τσιπ» στα αυτοκίνητα
Με ταχείς ρυθμούς προχωρά η υλοποίηση του σχεδίου των τσιπ στα αυτοκίνητα ώστε να διαπιστώνονται τα οχήματα για τα οποία δεν έχουν καταβληθεί τα Τέλη Κυκλοφορίας, είναι ανασφάλιστα και δεν έχουν περάσει από ΚΤΕΟ.
Σύμφωνα με το σχέδιο του οικονομικού επιτελείου το τσιπ θα παρέχεται δωρεάν στους κατόχους των οχημάτων με την καταβολή των Τελών Κυκλοφορίας ενώ στα οχήματα με ξένες πινακίδες θα παρέχεται με την καταβολή αντίτιμου.
Ωστόσο στελέχη από την αγορά αυτοκινήτου ανέφεραν στο Enikonomia πως: «Το θέμα των τσιπ θεωρούμε ότι είναι περιττό καθώς υπάρχει ηλεκτρονική βάση δεδομένων για τα Τέλη Κυκλοφορίας αλλά και για τα οχήματα που περνούν από ΚΤΕΟ όπως επίσης και για τα ανασφάλιστα. Οπότε η τοποθέτηση τσιπ σε συνδυασμό με τα μηχανήματα ελέγχου σε περιπολικά θα αποτελέσουν μια υψηλή και περιττή δαπάνη έξοδο που μπορεί άνετα να καλυφθεί από τον συνδυασμό των τριών βάσεων δεδομένων που διατηρούν τα υπουργεία Οικονομικών και Μεταφορών...».
ΠΗΓΗ
Ειδικότερα το υπουργείο Οικονομικών εξετάζει ριζικές αλλαγές για το θέμα της καταβολής μειωμένων Τελών Κυκλοφορίας σε περίπτωση άρσης ακινησίας καθώς σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia για το 2016 θα υπάρχει χρονικός περιορισμός στη χρήση του μέτρου.
Σύμφωνα με το ισχύον καθεστώς αν κάποιος ιδιοκτήτης ΙΧ που είχε καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας του οχήματός του αποφάσιζε να πραγματοποιήσει άρση ακινησίας τότε θα έπρεπε να καταβάλλει το αναλογικό αντίτιμο των υπόλοιπων μηνών μέχρι το τέλος του έτους. Δηλαδή αν κάποιος πραγματοποιούσε τον Ιούλιο άρση ακινησίας στο όχημά του κατέβαλλε τα 6/12 ή το 50% του συνόλου των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας.
Με το νέο σχέδιο που εξετάζει το οικονομικό επιτελείο να περάσει με διάταξη θα δίδεται η δυνατότητα στους κατόχους αυτοκινήτων να πραγματοποιούν άρση ακινησίας έως 3 μήνες καταβάλλοντας τα 3/12 των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας και μάλιστα το χρονικό τρίμηνο των τριών μηνών μπορεί να πραγματοποιηθεί και σταδιακά ανά μήνα.
Δηλαδή αν κάποιος επιθυμεί να κινήσει το όχημά του ένα μήνα τα Χριστούγεννα, ένα μήνα το Πάσχα και ένα μήνα το καλοκαίρι θα έχει πλέον τη δυνατότητα και μάλιστα καταβάλλοντας μόλις τα 3/12 των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας.
Το συγκεκριμένο μέτρο σύμφωνα με στελέχη του οικονομικού επιτελείου αναμένεται να «βγάλει» από την ακινησία εκατοντάδες χιλιάδες αυτοκίνητα καθώς η καταβολή των 3/12 των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας και μάλιστα ανά σπαστά χρονικά διαστήματα μέσα στον χρόνο θα αποτελέσει ισχυρό κίνητρο για να κυκλοφορήσουν και πάλι τα αυτοκίνητα δημιουργώντας επιπλέον έσοδα για το κράτος.
Από την άλλη μεριά η κατάργηση των μειωμένων Τελών Κυκλοφορίας με την αντικατάστασή τους από τη νέα διάταξη με χρονικό περιορισμό στο τρίμηνο αναμένεται να αποτελέσει ισχυρό «πλήγμα» στις εταιρείες ενοικιάσεων ΙΧ αλλά και στις εμπορίες αυτοκινήτων καθώς οι μεν πρώτες έκαναν χρήση του μέτρου καταβάλλοντας τα μισά Τέλη Κυκλοφορίας όπως επίσης και οι εμπορίες ΙΧ που πλήρωναν χαμηλότερα Τέλη Κυκλοφορίας σε περίπτωση πώλησης κάποιου οχήματος.
'Οσον αφορά στις περιπτώσεις που κάποιος ιδιοκτήτες θέλει να υπερβεί το τρίμηνο που ορίζει το οικονομικό επιτελείο σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia τότε θα αναγκάζεται να καταβάλλει το υπόλοιπο τίμημα των Τελών Κυκλοφορίας του έτους που ανέρχεται σε 9/12 των ετήσιων Τελών...
Δηλαδή το σχέδιο του οικονομικού επιτελείου δεν εξετάζει την περίπτωση παράτασης του μέτρου για επιπλέον χρονικό διάστημα πέραν των τριών μηνών που μπορεί όπως προαναφέραμε να πραγματοποιηθεί και ανά μήνα...
Στόχος του οικονομικού επιτελείου είναι να επανακυκλοφορήσουν πάνω από 600.000 ΙΧ που βρίσκονται σε φορολογική ακινησία δημιουργώντας έσοδα τόσο για το κράτος όσο και για τον κλάδο ενώ επίσης τα έσοδα από τα Τέλη Κυκλοφορίας θα τονωθούν από τους εταιρικούς στόλους που πλέον τα περισσότερα οχήματά τους καταβάλλουν Τέλη Κυκλοφορίας για το 2016 λόγω των αλλαγών και να μην οφεληθούν από την καταβολή μειωμένων Τελών λόγω άρσης ακινησίας πέραν του τριμήνου...
«Τσιπ» στα αυτοκίνητα
Με ταχείς ρυθμούς προχωρά η υλοποίηση του σχεδίου των τσιπ στα αυτοκίνητα ώστε να διαπιστώνονται τα οχήματα για τα οποία δεν έχουν καταβληθεί τα Τέλη Κυκλοφορίας, είναι ανασφάλιστα και δεν έχουν περάσει από ΚΤΕΟ.
Σύμφωνα με το σχέδιο του οικονομικού επιτελείου το τσιπ θα παρέχεται δωρεάν στους κατόχους των οχημάτων με την καταβολή των Τελών Κυκλοφορίας ενώ στα οχήματα με ξένες πινακίδες θα παρέχεται με την καταβολή αντίτιμου.
Ωστόσο στελέχη από την αγορά αυτοκινήτου ανέφεραν στο Enikonomia πως: «Το θέμα των τσιπ θεωρούμε ότι είναι περιττό καθώς υπάρχει ηλεκτρονική βάση δεδομένων για τα Τέλη Κυκλοφορίας αλλά και για τα οχήματα που περνούν από ΚΤΕΟ όπως επίσης και για τα ανασφάλιστα. Οπότε η τοποθέτηση τσιπ σε συνδυασμό με τα μηχανήματα ελέγχου σε περιπολικά θα αποτελέσουν μια υψηλή και περιττή δαπάνη έξοδο που μπορεί άνετα να καλυφθεί από τον συνδυασμό των τριών βάσεων δεδομένων που διατηρούν τα υπουργεία Οικονομικών και Μεταφορών...».
Του Γιώργου Κ. Ανδρή
ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου