Μια νέα ομάδα εμπειρογνωμόνων υπό την ηγεσία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής θα συνεδριάσει σήμερα (26 Ιανουαρίου) για τα «αυτόνομα οχήματα». Πρόκειται για την πρώτη συνάντηση που θα εστιάσει στην πρωτοβουλία της Κομισιόν να αναπτύξει «αυτοκίνητα χωρίς οδηγούς» στην ΕΕ.
Κατασκευαστές αυτοκινήτων, οργανώσεις καταναλωτών, ΜΚΟ και η Επιτροπή και αξιωματούχοι των κρατών μελών θα συνεργαστούν για τα επόμενα δύο χρόνια για να προετοιμάσουν μαζί ένα σχέδιο για την ανάπτυξη της τεχνολογίας του αυτόνομου οχήματος, και να διαθέσουν τα αυτοκίνητα αυτά στην Ευρώπη από το 2030, σύμφωνα με τον στόχο της Επιτροπής.
Η ομάδα θα περιγράψει επίσης τους όρους της νέας νομοθεσίας που θα επιτρέψει στα αυτόνομα αυτοκίνητα να οδηγούν σε ανοιχτούς δρόμους.
Η Κομισιόν έσπευσε να εντείνει τις προσπάθειές της για την προώθηση των αυτόνομων οχημάτω κατά τη διάρκεια των τελευταίων μηνών.
Η ομάδα GEAR 2030 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι η πρώτη πρωτοβουλία της Κομισιόν που έχει ως στόχο να βγάλει τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό στους ευρωπαϊκούς δρόμους.
Αξιωματούχοι της ΕΕ πίσω από την κίνηση για την ενίσχυση αυτόνομων οχημάτων αναφέρουν ότι η ΕΕ έχει μείνει πίσω από τις ΗΠΑ, την Ιαπωνία και άλλες χώρες. Νωρίτερα αυτό το μήνα, η κυβέρνηση Ομπάμα ανακοίνωσε ότι θα επενδύσει 4 δισεκατομμύρια $ σε ανάπτυξη αυτόνομων αυτοκινήτων μέσα στα επόμενα δέκα χρόνια.
Σύμφωνα με ένα έγγραφο της Επιτροπής που περιγράφει τα σχέδια της ομάδας, «Το θέμα της ανταγωνιστικότητας δεν πρέπει να ξεχαστεί».
«Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων ανταγωνίζονται σε μια παγκόσμια κούρσα προς την αυτοματοποίηση των οχημάτων και τη συνδεσιμότητα με τους νεοεισερχόμενους από τον τομέα της πληροφορικής (π.χ. Google, Apple, Tesla),» ανέφερε το έγγραφο.
Ποια είναι τα πιθανά εμπόδια
Ένα κύριο εμπόδιο που θα αποτρέψει το πρόγραμμα οδήγησης αυτόνομων αυτοκινήτων είναι η Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για την οδική κυκλοφορία, η οποία απαιτεί από τους οδηγούς να είναι σε θέση να ελέγχουν τα αυτοκίνητα ανά πάσα στιγμή. Εβδομήντα τρεις χώρες υπέγραψαν τη συμφωνία, συμπεριλαμβανομένων των περισσότερων κρατών μελών της ΕΕ.
Αξιωματούχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είπε στην EurActiv ότι «οι άνθρωποι γνωρίζουν πολύ καλά τους πιθανούς περιορισμούς» που προκαλούνται από τη συμφωνία των Ηνωμένων Εθνών.
Αρκετές χώρες της ΕΕ υπέβαλαν τροποποίηση της σύμβασης του 2014 που θα επιτρέψει σε μερικώς αυτόνομα οχήματα να οδηγούν όσο ένας άνθρωπος θα είναι σε θέση να τα απενεργοποιήσετε.
ΠΗΓΗ
Κατασκευαστές αυτοκινήτων, οργανώσεις καταναλωτών, ΜΚΟ και η Επιτροπή και αξιωματούχοι των κρατών μελών θα συνεργαστούν για τα επόμενα δύο χρόνια για να προετοιμάσουν μαζί ένα σχέδιο για την ανάπτυξη της τεχνολογίας του αυτόνομου οχήματος, και να διαθέσουν τα αυτοκίνητα αυτά στην Ευρώπη από το 2030, σύμφωνα με τον στόχο της Επιτροπής.
Η ομάδα θα περιγράψει επίσης τους όρους της νέας νομοθεσίας που θα επιτρέψει στα αυτόνομα αυτοκίνητα να οδηγούν σε ανοιχτούς δρόμους.
Η Κομισιόν έσπευσε να εντείνει τις προσπάθειές της για την προώθηση των αυτόνομων οχημάτω κατά τη διάρκεια των τελευταίων μηνών.
Η ομάδα GEAR 2030 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι η πρώτη πρωτοβουλία της Κομισιόν που έχει ως στόχο να βγάλει τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό στους ευρωπαϊκούς δρόμους.
Αξιωματούχοι της ΕΕ πίσω από την κίνηση για την ενίσχυση αυτόνομων οχημάτων αναφέρουν ότι η ΕΕ έχει μείνει πίσω από τις ΗΠΑ, την Ιαπωνία και άλλες χώρες. Νωρίτερα αυτό το μήνα, η κυβέρνηση Ομπάμα ανακοίνωσε ότι θα επενδύσει 4 δισεκατομμύρια $ σε ανάπτυξη αυτόνομων αυτοκινήτων μέσα στα επόμενα δέκα χρόνια.
Σύμφωνα με ένα έγγραφο της Επιτροπής που περιγράφει τα σχέδια της ομάδας, «Το θέμα της ανταγωνιστικότητας δεν πρέπει να ξεχαστεί».
«Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων ανταγωνίζονται σε μια παγκόσμια κούρσα προς την αυτοματοποίηση των οχημάτων και τη συνδεσιμότητα με τους νεοεισερχόμενους από τον τομέα της πληροφορικής (π.χ. Google, Apple, Tesla),» ανέφερε το έγγραφο.
Ποια είναι τα πιθανά εμπόδια
Ένα κύριο εμπόδιο που θα αποτρέψει το πρόγραμμα οδήγησης αυτόνομων αυτοκινήτων είναι η Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για την οδική κυκλοφορία, η οποία απαιτεί από τους οδηγούς να είναι σε θέση να ελέγχουν τα αυτοκίνητα ανά πάσα στιγμή. Εβδομήντα τρεις χώρες υπέγραψαν τη συμφωνία, συμπεριλαμβανομένων των περισσότερων κρατών μελών της ΕΕ.
Αξιωματούχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είπε στην EurActiv ότι «οι άνθρωποι γνωρίζουν πολύ καλά τους πιθανούς περιορισμούς» που προκαλούνται από τη συμφωνία των Ηνωμένων Εθνών.
Αρκετές χώρες της ΕΕ υπέβαλαν τροποποίηση της σύμβασης του 2014 που θα επιτρέψει σε μερικώς αυτόνομα οχήματα να οδηγούν όσο ένας άνθρωπος θα είναι σε θέση να τα απενεργοποιήσετε.
ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου